czwartek, 13 marca 2014

Farbowanie na blond- Alfaparf Cube 11.21

                  Witam! 



Wrzucam dziś fotki z ostatniego farbowania alfą 11.21. Moja natura to gdzieś poziom 7/8, a obecnie odrosty to pospolity mysi blondzik. Farbę zawsze rozrabiam z oksydantem 12% (tylko Joanny! Scandica wystrzegam się, ponieważ poparzył mi skórę głowy, aż do sączących się ran) w proporcji 1:2. Aby równo odmierzyć ilość farby oraz oxy, odważam jej ilość na cyfrowej wadze kuchennej.
Czyli (po zważeniu pustej miseczki na farbę) dodaję farbę, np. 20g. +40 g oxy. Nie rozrabiam od razu ilości potrzebnej do pofarbowania całych odrostów, bo farba rozrobiona utlenia się, lekko zmienia odcień, co skutkuje rudawym odrostem. Rozrabiam więc mieszankę dwukrotnie. Farbę trzymam na odrostach ok. 40 min. Po tym czasie wykonuję malaks, spłukuję, maska pod czepek foliowy, podgrzewam suszarką i czas na ulubioną książkę czy serial :) Alfaparf nie piecze, nie śmierdzi mocno i zostawia przy spłukiwaniu włosy śliskie, podobnie jak po odżywce. Pasma przy twarzy, grzywka zawsze wychodzą o ton jaśniej niż reszta, ponieważ są cieńsze, jaśniejsze- ale nie przeszkadza mi to ;)
Po upływie ok. 2 tyg od farbowania używam szamponów rewitalizujących kolor blond, a farbuję kudełki co 3-4 tyg., kwestia tego jak mocno rzuca mi się w oczy odrost.

Korci mnie przetestowanie londy profesjonalnej z poz. 12-jeśli się zdecyduję, to dam znać jak wyszło!







8 komentarzy:

  1. Piękne włosy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten kolor i całe Twoje włosy - powalające! Pod koniecmiesiąca planuję wypróbować 11.21 :) Odrost jak zwykle na 12%, ale zastanawiam się, czy całość zrobić na 6%, czy 9%? Aktualnie wygląda to tak:

    http://imageshack.com/a/img673/6565/kIm2vQ.jpg

    Byłabym wdzięczna za wskazówkę :)
    Pozdrawiam
    Kat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, w jakim stanie są Twoje włoski (chodzi mi o rozdwajanie, przesuszenie itp.), , ale ja zaryzykowałabym z 9%. 6% kiedyś kompletnie nic mi nie złapało, tylko poblask farby nadało...
      A moje włosy aktualnie są w ciemnym blondzie popielatym- czekam aż się spierze i wracam raczej do jasnych. Po przyciemnieniu do pierwszego mycia wyglądałam nawet nieźle jako brunetka, ale jak się powoli spiera, to czuję się.... hmm tak nijako, jak szara myszka. chyba lepiej w bardzo jasnych :)

      Usuń
  3. Dzięki, chyba wypróbuje tę 9% i dam znać jak efekty. Ja w swoim natutalnym kolorze też już siebie nie widzę, a to taki ciemny/średni popielaty blond. W ogóle z jasnego to mega ciężko przyzwyczaić się do naturalnych/ciemniejszych, chyba że faktycznie ma się "fazę" na ciemne. Trochę się boję o stan moich włosów po zabiegu (nie ma nic gorszego niż zniszczone włosy,aaa , tego bym nie wytrzymała, pewnie od razu by było ciach ciach i po włosach). Życzę udanego powrotu do jasnego blondu, jeżeli nadal chodzi Ci po głowie :) Pozdrawiam! Kat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Działaj, ale obserwuj je w trakcie farbowania ! :)) Wejdź sobie na bloga BlondBunny i tam poczytaj o farbkach :)) Kurczę, nagle po przyciemnieniu wszędzie widzę platynowe blondynki :D Moja farba już się wypłukuje, aktualnie jst to gdzieś poziom 8 i jasne końce i wygląda to już ładniej, bo naturalniej. Pamiętaj tylko, że to są wymagające odcienie- płukanki, szampony popielate itd. :* Z każdym kolejnym farbowaniem będzie Ci się kolorek równał :)) Jakiej wody używasz? Polecam Joannę jak coś, nie polecam Scandica- ranki na skórze głowy...

      Usuń
  4. Mam Londę 12% i chwalę sobie ją bardzo, a 9% myślałam o Joanne właśnie :) Ogólnie im moje włosy wymagają więcej pielęgnacji, tym mam więcej motywacji. Jak miałam już prawie całe naturalne, to znowu jakimś dziwnym trafem nie miałam czasu raz w tygodniu nałożyć maski na dłużej... Trochę się też zastanawiam nad poziomem 10, czy ta 11 nie będzie zbyt ... właśnie platynowa :D Teraz wszyscy wracają do natury, a kumpela fryzjerka mówi stanowcze "nie!" na moja zapatrzenie w białe blondy, heheh. Ale co zrobić, miłość do jasnych włosów nie wybiera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooo to kiedyś muszę wypróbować Londę :) Nawet mi nie mów, że odchodzi się od białych blondów... :( Wbijaj na bloga BlondBunny- dział Koloryzacja- obślinisz tam monitor na widok blondów :D

      Usuń