piątek, 2 stycznia 2015

Jak farbować włosy na blond + włosowa aktualizacja

Witam serdecznie w Nowym Roku!

Przychodzę dziś do Was z postem nt. farbowania włosów, ponieważ otrzymałam już kilka maili z pytaniem jak to zrobić, bo za każdym razem za ciemne/za rude/za żółte.  Zapraszam zatem do lektury!




Moje naturalne włosy są w kolorze tzw. średni/ciemny blond, myślę, że gdzieś na poziomie 7.
Moim zdaniem, kluczową rolę w udanym zabiegu farbowania włosów odgrywa rozpoznanie swojego naturalnego odcienia oraz wybranie odpowiedniego produktu. Nie oszukujmy się, farba rozjaśniająca włosy o 2 tony nie uczyni mnie platynową blondynką, cudów nie ma. Sięgam zatem po farby fryzjerskie rozjaśniające +12% oxydant, lub drogeryjne rozjaśniające o 4-5 tonów. Nie dajcie sobie wmówić, że nie uzyskacie bardzo jasnego blondu samą farbą, bez użycia wcześniej rozjaśniacza. Najczęściej sięgam po farby Alfaparfu, dość długo wierna byłam odcieniowi 11.21 - przy farbie perłowo-popielatej jestem spokojna o to, iż nie zastanę żółtka ani rudości na odroście.




Jak widać na zdjęciu, mój odrost to typowy polski, mysi blond. Rozrobioną mieszankę nakładam na odrost, czasami po ok 30 min przeciągam na "stary pożółkły odrost", a po ok. 45-50 min włosy malaksuję w celu odświeżenia koloru. Malaks polega na polaniu głowy wodą jak do zmycia, a następnie masujemy włosy z farbą jak szamponem. Zostawiam to na kilka minut, farba "ścieka" mi po włosach, a następnie spłukuję i myję włosy. Po każdym farbowaniu staram się włosy odżywić i regenerować- w ruch idą maski i ampułki.

A oto i jak prezentuje się kolor następnego dnia po farbowaniu:




Farbą rozjaśniam włosy od ok. ~~ 2 lat, ich kondycja nie ucierpiała po tym zabiegu. Jedyne co im ostatnio zaszkodziło, to cieniowanie przez mojego fryzjera, no ale trudno już ;p Chodzi za mną za to cięcie na boba, lub zostawienie długości, ale za to mocne przyciemnienie- brąz w chłodnej tonacji... Ale póki co stanęło jedynie na rozmowie z fryzjerem :) W międzyczasie przeprosiłam się z olejowaniem i wracam do mojej starej pielęgnacji włosów, ale o tym już wkrótce :)) 

26 komentarzy:

  1. Ja właśnie "rozjaśniałam" się farbą u fryzjera, ale schodzę z ciemnego brązu i na razie wyszłam karmelowo-ruda ;) Ale nawet mi się to podoba, przy następnym farbowaniu będę jednak nadal dążyć do typowego chłodnego blondu bez rudości:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszło naprawdę dobrze ^^ i dobrze, że wreszcie ktoś o tym napisał, bo nie jednej osobie przydałaby się taka wiedza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojjj są już blondynki-blogerki, które znają technikę farbowania blond czupryn :) ale dziękuję :)

      Usuń
  3. Śliczne masz włosy, mi się teraz marzy zejście z czerni do jasnego brązu.. długa droga przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko się da, tylko z rozsądkiem, rozłożyć w czasie i koniecznie mocno regenerować włosy! :) Trzymam kciuki! :)

      Usuń
  4. Przepiękne włosy! Ja nie rozjaśniam, bo moje włosy stałyby się pewnie istnym siankiem ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eee nie sądzę :) jeśli się dba o nie i rozjaśnia dzień po dniu, to wbrew pozorom nie jest to aż tak niszczycielska siła ;p

      Usuń
  5. O jak ładnie, ale jednak z oxy 12%. Na moje cienkie włosy obawiałabym się, zwykle stosuję drogeryjną lub fryzjerską 9%. Za to wszelkie niechciane żółcie pięknie gasi mi płukanka fioletowa Delii, w końcu odważyłam się jej używać :)
    Na Instagramie wrzucałam zdjęcie swego czasu, zwykle to odcienie 10 i pochodne.
    Samodzielne farbowanie nie jest wcale trudne.
    Piękne masz włoski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Ty farbujesz 9%? ;0 Ja cały czas 12%, bo przesiadłam się na farbę z rozjaśniacza;p

      Usuń
  6. Mój ulubiony odcień blondu. :)) Przepiękne włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi:) Daleko mi jednak do kondycji Twoich :)

      Usuń
  7. Hi,

    I would like to let you know that we are selling high PR Tumblr blogs.

    I think as a webmaster, you know the importance of
    having backlinks from high PR blogs. And you also know how costly it can be to have backlinks to this high PR blogs.


    Well I would like to inivte you and take a look at our offer.

    At very cheap price, you can have your own high PR Tumblr
    were you can use as backlinks to your site.

    If your interested, please visit: http://bit.ly/highprtumblr

    Thanks

    my site :: Cheap High PR Tumblr Blogs

    OdpowiedzUsuń
  8. Bałabym się rozjaśnić włosy. Kiedyś zastanawiałam się nad jakimś ciemnym blondem, ale stwierdziłam że zostanę przy brązie. Twoje włosy nieźle się trzymają, u mnie rozjaśnianie wyrządziłoby na pewno spustoszenie. Mam bardzo wrażliwe włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz swoje bardzo ładne! A rozjaśnianie farbą wbrew pozorom nie wyrządza aż takiego spustoszenia na głowie ;p Gorzej było, gdy nie farbowałam a prostowałam je codziennie ;p

      Usuń
  9. Ładny kolor :) Doszłaś do niego tylko odcieniem 11.21 Alfaparfu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na stary balejaż + reszta włosów mysi blond. początkowo 9% długości, odrost 12%, póżniej 12 % odrosty+przeciągnięcie + malaks.

      Usuń
  10. myślałam teraz żeby kupić ten alfa par i chyba w końcu to zrobie bo ma tyle pozytywnych recenzji

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam mam pytanie do pani bo jestem po pierwszej farbe a miałam balejaz rozjasniaczem tylko farbowałam same odorosły i przy głowie wyszły żółtawe robie pukanki troszkę są jaśniejsze ale nie takie jakbym chciała reszta jest ok jasna bo została a chciała bym takie białe jak u pani co zrobić proszę o porade��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdź sobie w internecie koło barw fryzjerskich. Żółć niweluje fiolet- czyli płukanki, szampony fioletowe. Silny jest fioletowy szampon Marion :) Nie wiem, jaki miałaś wyjściowy odrost i jakiej farby użyłaś, na pewno farba nie da identycznego efektu jak rozjaśniacz- mogą być widoczne początkowo granice przejścia. Następnym razem użyj może alfy 11.21( perłowo-popielata-zawiera fioletowy pigment) i pod koniec farbowania przeciągnij na ten żółty stary odrost, lub 11.10, 11.11. Chłodne odcienie na odpowiednim oksydancie nie powinny dac Ci żółtka. I żadna ze mnie pani ;)))

      Usuń
  12. Witam mam pytanie do pani bo jestem po pierwszej farbe a miałam balejaz rozjasniaczem tylko farbowałam same odorosły i przy głowie wyszły żółtawe robie pukanki troszkę są jaśniejsze ale nie takie jakbym chciała reszta jest ok jasna bo została a chciała bym takie białe jak u pani co zrobić proszę o porade��

    OdpowiedzUsuń
  13. jakiej firmy oxydant został użyty? czy po kilku farbowaniach zobaczyłaś może kolor jest bardziej... zimny?
    CUDOWNE WŁOSY !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oxy z Joanny 12%. Tak, po przeciąganiu na 5 min farby i malaksie na całości kolorek ochładzał się :D

      Usuń
  14. też farbuję tą farbą 11.21 ale z oryginalnym oxydantem alfaparfu 9% i stają się zżółkłe po miesiącu ;/ muszę spróbować Joanny jest tańszy w dodatku i spróbuje 12% - nie wiem co to będzie :) ale jak będę olejowała regularnie to może nie będzie tragedii ..

    OdpowiedzUsuń