czwartek, 24 lipca 2014

Śniadanie mistrzów, czyli pancakes!

Witam!

Dziś nieco kulinarnie, czyli zapraszam na amerykańskie naleśniki z syropem klonowym, czyi pancakes!



Składniki:

  • 1 jajo
  • odrobina proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • taka sama ilość mąki, co i maślanki lub kefiru ( ja daję po 1 szklance)
  • syrop klonowy
  • banany
  • odrobina oleju (max. 1-2 łyżki)  


Wykonanie:
Przygotowujemy dwie miski: w jednej łączymy składniki mokre, czyli: maślankę/kefir, jajo, olej oraz syrop (ze 2 łyżki).
W drugiej mieszamy składniki sypkie: mąkę, cukier waniliowy, proszek do pieczenia. W międzyczasie obieramy i kroimy banany.
Łączymy zawartości obu misek, mieszając tak długo, aż uzyskamy jednolite, naleśnikowe ciasto.
Na rozgrzaną, najlepiej teflonową i odrobinkę natłuszczoną patelnię nakładamy łyżką nie za grube placki, szybko układając na nich plasterki bananów. Naleśniki obserwujemy, gdy są ścięte/podpieczone, odwracamy je na drugą stronę i również podsmażamy.




Gotowe przekładamy na talerz i polewamy syropem klonowym (pyyycha!). Polecam też wersję z serkiem homogenizowanym i owocami (maliny, borówki, jagody).


Smacznego!


Zdaję sobie sprawę, iż jest to bardziej czasochłonna wersja, niż owsianka czy tosty, ale w końcu zbliża się weekend :) A jak u was wyglądają śniadania? Raczej na słodko, czy na słono? Próbowaliście już pancakesów? :) 

14 komentarzy:

  1. wyglądają smakowicie! :)
    ja nie próbowałam nigdy pancakesów, nigdy nie mogę zabrać się do ich wykonania :D
    u mnie śniadania raczej na słono :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w ciągu dnia jako główniejszy posiłek się skusisz! :) Naprawdę polecam, nie mogą się równać z normalnymi naleśnikami! ;)

      Usuń
  2. Pyszne śniadanko, koniecznie muszę wypróbować twój przepis :)
    Serdecznie zapraszam na urodzinowe rozdanie na moim blogu :)
    http://kolorowyswiatkobiety.blogspot.com/2014/06/urodzinowe-rozdanie-zapraszam.html

    OdpowiedzUsuń
  3. O raju a ja taka głodna :D Pychota! Wyglądają smakowicie i na bank zrobię je nawet dla swojego synka :)
    Jak tu elegancko się zrobiło fiu, fiu... :)
    Bardzo przyjemnie teraz tu u Ciebie :)
    Pozdrawiam :* :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj taaak, myślę, że małemu zasmakują! (O ile mu nie zjesz hihi;* ) Dziękuję, to miłe, ale wszystko dzięki Vejjs! :) Ja tylko marudziłam ;))

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. To miło, bo zazwyczaj moje gotowanie jest smaczne, ale nie wygląda najpiękniej! ;)

      Usuń
  5. Ale to musi być smaczne, nigdy nie jadłam czegoś takiego ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadłam pancakesów, ale mam w planach je zrobić :D wyglądają pysznie, aż bym chętnie porwała kilka :P
    Obserwuję i również zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm wygląda tak pysznie, że chyba sobie zrobię je na kolacje, dzięki za przepis! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie robiłam, ale muszę wreszcie spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam pancakes :)
    w anglii najczęściej podają je z sokiem z cytryny posypane cukrem
    ale ja lubię posmarować je masłem orzechowym

    OdpowiedzUsuń